Obrady najwyższego organu Spółdzielni odbyły się 13 czerwca 2019 r. w auli Akademii Wychowania Fizycznego przy ul. Jana Pawła II nr 78 w Krakowie.
O terminie, miejscu zgromadzenia i porządku obrad Zarząd powiadomił wszystkich członków Spółdzielni w trybie określonym w §35 Statutu. Sprawozdania z działalności: Rady Nadzorczej, Zarządu, sprawozdanie finansowe wraz z opinią niezależnego biegłego rewidenta oraz inne dokumenty były udostępnione w siedzibie Spółdzielni. Sprawozdania
zostały opublikowane w biuletynie i na stronie internetowej Spółdzielni.
Udział w Walnym Zgromadzeniu Spółdzielni Mieszkaniowej „Ugorek” wzięło 168 członków Spółdzielni lub ich pełnomocników.
Obrady Walnego Zgromadzenia
Obrady otworzyła Przewodnicząca Rady Nadzorczej p. Maria Skiba. Walne Zgromadzenie wybrało Prezydium oraz Komisje: Mandatowo-Skrutacyjną i Wnioskową. Na funkcję Przewodniczącego Zebrania został wybrany p. Tomasz Szczepanowski, na Zastępcę p. Jacek Matuszek, a rolę Sekretarza pełniła p. Bołaszewska –Kleszyńska. Obrady toczyły się w oparciu o porządek obrad.
W części organizacyjnej przedstawiony został przez Zastępcę Prezesa ds. Techniczno-Eksploatacyjnych p. Andrzeja Misia temat realizacji uchwał i wniosków
z Walnego Zgromadzenia z dnia 12.06.2018 r.
Istotnym punktem programu obrad była część sprawozdawcza. W pierwszej kolejności, pod ocenę zgromadzonym poddano sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej za okres sprawozdawczy, które przedstawiła Przewodnicząca Rady p. Maria Skiba.
Sprawozdanie Zarządu z działalności w 2018 r. złożył Prezes Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Ugorek” p. Marek Górnisiewicz. Omówił także kierunki działalności gospodarczej Spółdzielni.
Biegły Rewident przedstawił zebranym sprawozdanie z badania sprawozdania finansowego za 2018 r.
Następnie rozpoczęła się dyskusja m.in. nad złożonymi sprawozdaniami z działalności statutowej organów Spółdzielni. Poruszono również sprawy dotyczące bezpośrednio problemów danego rejonu, oceny pracy organów Spółdzielni oraz utworzenia funduszu społeczno-kulturalnego. Do spraw poruszonych w dyskusji odniósł się Prezes Zarządu p. Marek Górnisiewicz składając wyjaśnienia i odpowiadając na zadane pytania.
Uczestnicy zebrania podjęli 9 uchwał, które były poddane pod głosowanie i zostały przyjęte przez Walne Zgromadzenie.
Najważniejsze uchwały Walnego Zgromadzenia to:
1) przyjęcie sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej za okres sprawozdawczy;
2) przyjęcie sprawozdania Zarządu z działalności Spółdzielni za 2018 r.,
3) zatwierdzenie sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2018 r.,
4) udzielenie absolutorium za działalność w 2018 r. Prezesowi Zarządu p. Markowi Górnisiewiczowi, Zastępcy Prezesa p. Andrzejowi Misiowi, Członkowi Zarządu-Głównej Księgowej p. Krystynie Cholewie,
5) przyjęcie kierunków działalności gospodarczej Spółdzielni na 2018 r. i lata następne,
6) o przeznaczeniu zysku netto w wysokości 1.233.753,38 zł figurującego na koncie wyniku finansowego Spółdzielni na dzień 31.12.2018 r. w następujący sposób:
- 82.842,92zł na fundusz remontowy nieruchomości wg załącznika,
- 9.892,14zł na eksploatację nieruchomości nr 7; Młyńska 2, 4, 6,
- 50.000,00zł na fundusz zasobowy
- 1.091.018,32zł na fundusz remontowy spółdzielni
Walne Zgromadzenie nie wyraziło zgody na utworzenie funduszu na działalność społeczno-kulturalną w wysokości 1 zł od lokalu mieszkalnego.
W czasie obrad 9 członków złożyło wnioski, które zostały zarejestrowane przez Komisję Wniosków i przekazane do załatwienia przez Zarząd oraz Radę Nadzorczą.
Zebranie zakończyło się po wyczerpaniu porządku obrad.
Dziękujemy Członkom Spółdzielni za uczestnictwo w Walnym Zgromadzeniu.